چگونه قهوه درست کنیم ؟

قدیمی ترین آن قهوه ترک است.  به این صورت که قهوه و آب را داخل قوری میریزند تا ارام به جوش بیاید ، این نوع قهوه با اضافه کردن چند حبه قند شیرین نیز صرف میشود و گاهی اوقات به این نوع قهوه هل نیز اضافه میشود. (این روش در کشور های خاورمیانه، ترکیه و یونان و همچنین آریقای شمالی کاربرد دارد) قهوه ی به دست آمده حال غلیظی دارد که ژودر قهوه ته نشین شده و روی فنجان کف وجود دارد.


چگونه قهوه اسپرسو درست کنیم ؟

قهوه ی اسپرسو طعم خاصی دارد و با تحت فشار گذاشتن آب جوش درست میشود که البته این روش برای انواع دیگر قهوه نیز کاربرد دارد.


چگونه قهوه موکا درست کنیم

قهوه جوش موکا : قهوه ی به دست آمده از این روش در قوری ای درست میشود که سه بخش دارد که در قسمت پایینی آب میریزند و در قسمت دوم پودر قهوه. قوری را روی گاز می گذاریم تا آب پس از جوشیدن با فشار وارد قسمت دوم میشود و در نهایت در قسمت بالایی قوری نوشیدنی قهوه جمع میشود.

روش دیگری هم برای درست کردن این نوع قهوه بدون قهوه جوش وجود دارد که از استوانه ای که دارای صافی است استفاده میکیم به این صورت که پود قهوا را داخل صافی میریزیم. و آب جوش به صورت قطره قطره روی قهوه می چکد و از میان پودر قهوه عبور کرده و قهوه به دست می آید  و بسته به میزان قهوه و آب طعم این نوع قهوه تغییر میکند.

در تمامی روش های گفته شده ، قهوه ی به دست آمده از آب جوش و قهوه ی آسیاب شده استفاده شده است. حال بسته به نوع قهوه پودر قهوه یا داخل فنجان ریخته میشود یا پشت صافی میماند. نکته ی دیگر این که ریز یا درشت بودن دانه های قهوه بسته به نوع نوشیدنی که قهوه با ان تهیه میشود تغییر میکند.


درست کردن قهوه با قهوه جوش

روش های دیگری نیز برای ساخت قهوه وجود دارد مانند استفاده از دستگاه های برقی قهوه ساز که بدون نیاز به کمک انسانی بر اساس یک زمان بندی تعری شده ، قهوه و آب جوش را با هم مخلوط میکند هرچند کسانی که در ساخت قهوه تخصص دارند، دم کردن قهوه به روش سنتی ترجیح داده میشود.